historia

ABSOLUT to współczesny fenomen

Historia wódki ABSOLUT sięga XIX wieku i związana jest z niezwykłą przedsiębiorczością Larsa Olssona Smitha – znanego również jako “Król Wódki”. Był to człowiek o niezwykłym talencie do interesów. Już w wieku 14 lat kontrolował 1/3 sprzedaży wódki w całej Szwecji – kraju z wielowiekową tradycją produkcji tego alkoholu.

W 1879 roku Smith zarejestrował znak towarowy ABSOLUT i rozpoczął produkcję swojego największego dzieła – “Absolut rent Bränvin” (po szwedzku „absolutnie czysta wódka”) – przy użyciu rewolucyjnej metody destylacji ciągłej. Używana do dnia dzisiejszego technika polega na oczyszczeniu wódki ze wszelkich zanieczyszczeń i jednoczesnym zachowaniu charakterystycznych aromatów surowców.

Medalion umieszczany na każdej butelce wódki ABSOLUT
to portret Larsa Olssona Smitha.

Marka Absolut została wyróżniona wieloma nagrodami za kampanie reklamowe, które przekraczają kolejne granice w procesie komunikacji kluczowych wartości marki – czystości, prostoty i perfekcji. W 1999 roku kampania reklamowa ABSOLUT VODKA została uznana przez Advertising Age za jedną z 10 najlepszych kampanii XX wieku.

Ambasadorami ABSOLUT Vodka zostali między innymi Andy Warhol, Jay-z, Spike Lee a ostatnio artyści młodego pokolenia – Woodkid oraz Raphael Grampa.

ABSOLUT jest również pionierem i liderem w produkcji współczesnych wódek smakowych. Oferuje największą gamę wariantów liczącą 18 różnych kompozycji smakowych. Pierwszą w portfolio był ABSOLUT Peppar, wyprodukowany jako idealny składnik do Krwawej Mary. Wariant Citron to obecnie najlepiej sprzedająca się wódka smakowa na świecie.